Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0155279   Foment de la lectura per plaer
2023-2024   Curs. Educació Infantil-Primària
  
   6/5/2024 - 22/5/2024 (20 hores) de 17:30h a 20:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Associació Escola-Entorn, Educant en Societat
  
  
  
Tipus activitat   13EE Foment de la lectura per plaer
  
Inscripció   01/09/2023 - 06/05/2024
  
Cost matrícula (Euros)   65
  
Descripció i   Metodologia:   Curs online síncron de 20h (15h + 5h de treball individual) que té com a objectiu conscienciar i formar els docents de primària sobre la importància de fomentar en els seus alumnes la lectura per plaer. Un curs basat en la investigació del projecte Reading for Pleasure de l'Open University que ofereix estratègies, casos pràctics, exercicis, documents de autoavaluació i altres recursos que podran posar en pràctica des de principi de curs.
Curs ideal per a la creació del pla de lectura del centre.
  
Objectius   1. Dotar el professorat de recursos i estratègies pràctiques per a fomentar la lectura per plaer amb èxit en els alumnes.
2. Definir què és la lectura per plaer i entendre'n la importància per al desenvolupament cognitiu, social i emocional de l'alumnat.
3. Comprendre la diferència entre aprendre a llegir, comprendre i llegir per plaer.
4. Compartir les conclusions de la investigació de l'Open University i les quatre potes de la pedagogia de la lectura per plaer derivada d'aquesta investigació.
5. Realitzar un autodiagnòstic mitjançant uns documents d'autoavaluació que ens permeti identificar àrees de millora i definir un full de ruta.
  
Continguts   1. La importància de la lectura per plaer basada en la investigació.
2. El coneixement dels participants sobre llibres de literatura infantil i juvenil i els gustos i els interessos lectors dels seus alumnes.
3. La pedagogia de la lectura per plaer: espais socials de lectura, lectura en veu alta, lectura independent i els espais socials de lectura.
4. Estratègies pràctiques, exercicis, recursos, eines, enquestes i documents d'autoavaluació per a cadascuna de les àrees.
  
Formador/a   Bibiana Bobadilla, Daniela de Zabaleta
  
Avaluació   Preparació d'un cas pràctic inspirat en algun dels aspectes tractats per
millorar la nostra pràctica com a docents que fomenten la lectura per plaer a l'aula,
amb èxit.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un 80% de les sessions síncrones i realització del treball encomanat.
  
Persones  destinatàries   Professorat d'Educació Infantil i Educació Primària, coordinació d'etapa i direcció de centre.
  
E-mail   formacio@activitum.cat
  
ODS    ODS4 - Educació de qualitat
   ODS5 - Igualtat de gènere
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   06/05/2024   1730   2000 
 Sessió 2   dimecres   08/05/2024   1730   2000 
 Sessió 3   dilluns   13/05/2024   1730   2000 
 Sessió 4   dimecres   15/05/2024   1730   2000 
 Sessió 5   dilluns   20/05/2024   1730   2000 
 Sessió 6   dimecres   22/05/2024   1730   2000 
  


Activitat reconeguda en resolució de data 17/04/2024 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).